Petr Bobčík - rok 2018 ve znamení MAX - Balaton HU, Labe, Tovačov.....

Balaton
Začátek sezony pro mě začal výpravou do Maďarska, na kterou jsme se vydali s bratrem  Lukášem  a dlouholetým parťákem Kamilem. Na cestu jsme se vyzbrojili boilies – Zombie, Anabolic Drug, Red Rag a samozřejmě klasikou A1 roll
Po jedenácti hodinové cestě jsme konečně byli u Balatonu. Sice jsme zvyklí jezdit na velká jezera a přehrady, ale Balaton nás při prvním pohledu posadil na zadek. Okamžitě jsme vyrazili na námi zvolené místo, ale co se stalo to nikdo z nás nečekal. Ne jen že námi vybrané místo bylo beznadějně obsazené, ale v délce dvaceti km nebylo kde bivakovat. Po dlouhém ježdění po břehu Balatonu se nám povedlo jako zázrakem najít místo vhodné pro tři rybáře.
Po postavení tábora jsme vyjeli na vodu a k našemu údivu zjišťujeme že první hrana je 510m od břehu. No nic, pokládáme bójky a začínáme vyvážet.
Ryby k nám byly ohleduplné, protože nás první večer nechaly vyspat. Druhý den ráno převážím oba pruty a brutálně zakrmuji. Když pokládám druhý prut do rodpodu, rozjíždí se první prut… sekám a vydávám se zdolat prvního Maďara. Po příjezdu následuje focení nádherného sice né obřího, ale o to hezčího pupkáče. Rybu pouštím a převážím pruty. Tento kapr odstartoval neuvěřitelnou vlnu záběrů nádherných ryb.
Ryby neuvěřitelně reagovaly na dipované boilies RED RAG, kdy hned třetí den jsem nasadil dvě kuličky tohoto boilies, při snaze trochu eliminovat menší rybu, což se moc nedařilo. Kapři jsou tu neuvěřitelně žraví.

Balaton je nádherný, ale dokáže být i krutý. Jeden den je nádherně a pak přijdou dny, že se nesmí vyjet na vodu, což potkalo i nás. Nesměli jsme 48 hodin na vodu a mohli chytat jen z náhozu, což při tak velké mělčině, která byla před námi nebylo vůbec snadné.
Za 12 dní strávených na Balatonu se nám povedlo chytit 86 kaprů o velikosti  6-18 kg. A i když se nám nepodařilo zdolat místního mohykána, byli jsme z této výpravy nadšení a zároveň velmi utahaní. Balaton dokáže být krásný, štědrý, ale i velmi těžký. Mezi nejúspěšnější boilies patřil RED RAG a ZOMBIE.

Další kratší výprava byla na mou oblíbenou řeku, kde jsem zvolil jako nástrahu boilies ZOMBIE a na druhý prut boilies Anabolic Drug.

Tovačov
Poslední týden v září jsem se rozhodl strávit týden na Tovačovských jezerech, kde jsem ještě nikdy nebyl. Po objetí docela obsazeného jezera jsem zvolil místo hůře přístupné a plné překážek, ale taky hran s hloubkami 3,6,11 metrů, což mě velmi uchvátilo a nabízelo mnoho možností lovu. Po postavení tábora nahazuji první prut na hranu 6 metrů s boilies Zombie a na velkou plochu rozhazuji 3kg boilies.
Druhý prut vyvážím asi 140 metrů na hranu 11 metrů, kde pokládám vysušené boilies Anabolic Drug  v soli o průměru 30mm.
Do rána zdolávám na prut z odhozu 6 kaprů o váze 10-14kg. Na první noc nádhera.

Prut z vývozu stále bez záběru, převážím a nastražuji jen jednu kuličku Anabolic Drug a přidávám plovku stejné příchutě. Přikrmuji jen do PVA a čekám.
Prut z odhozu funguje skoro nepřetržitě 3 dny, pak najednou ani pípanec. Po 24 hodinách bez záběru se rozhoduji něco změnit. Ke kuličce Zombie 21mm přidávám plovku Exotiky, přehazuji a přikrmuji. Asi po hodině se prut s exotikou rozjíždí následuje brutální jízda,skáču do člunu jedu nad rybu. Zdolávám asi dvacet minut, když tu se u lodi objeví mohutné tělo lysce.V tu chvíli jsem udělal školáckou chybu přitahuji cívku beru podběrák a když rybu mám už na dosah lysec sebou trhne a vyřízne se. V tu chvíli jsem myslel že rozšlapu prut, ale pak jsem uznal, že tentokrát prostě vyhrál kapr. Do konce týdne zdolávám pár kapříků od 6 do 10 kg. Nakonec se ozval i zadní prut, kde se mi povedl krásný šupík 17,10kg.

Na první výpravu na tato jezera…SUPER!

Labe
Po víc jak měsíční pauze jsem se vydal na svou oblíbenou řeku a s sebou si vzal, díky chladnější vodě, jen boilies RED RAG. U řeky okamžitě nahazuji jeden prut těsně pod břeh a druhý do koryta. Druhy den ráno zdolávám nádherného šupíka, tím aktivita ryb skončila.

Týden na to jsem se ještě pokusil chytit nějakou tu poslední šupinu na vodě, kde jsem si už říkal, že to spíš bude rozloučení se sezónou, než že něco chytím.
Svatý Petr mě potěšil jen jednou rybkou, ale stálo to zato. Kapřík si zobnul jednu kuličku Zombie a byl to fakt krasavec. Myslel jsem si, že už ho masaři dávno upytlačili a on tu stále je a překvapil mě svou formou jakou měl před nastávající zimou.

Toto byla má sezóna, která by nebyla možná bez produktů Max Carp.
Proto chci poděkovat Jirkovi za doporučení a Pavlovi.
MAX GOOO
Gratulujeme k super sezoně a moc díky za článek. Ať to jezdí. Max GO!!!!

Fotogalerie

Zpět na seznam "co se kde chytilo a pustilo"