Přihlášení uživatele

Přihlášení

Nová registrace | Moje heslo?

Carp maraton Tovačov 2011 - Radek Pospíšil a Tomáš Mlýnek - největší váhový průměr pro Max carp

Radek Pospíšil s Tomášem Mlýnkem nám napsali poutavý článek ze závodu Carp maraton Tovačov 2011. I když si kluci vylosovali snad nejhorší místo na jezeře, tak se se závodem poprali na jedničku. Nezalekli se ani velmi náročné zavážky na 850 m, boje s hustými travami, nepřízní počasí. I když se na tomto místě v předchozích ročnících ryby nechytaly, tak kluci prokletí zlomili a dokonce byly vyhodnoceni jako tým s největším váhovým průměrem.... Více asi není třeba psát, protože vše dokonale popsal Tomáš s Radkem.

Jak to vše začalo....

Před odjezdem na Tovačovský maraton proběhla kromě velkých příprav  také válečná porada co, kde, jak a proč. Najednou je tu čas odjezdu a po naložení aut k prasknutí se zanedlouho ocitáme na břehu Tovačovského jezera. Vítáme se s kamarády z předchozích ročníků, sedíme u stolu a probíráme mimo jiné otázku „ co když si vylosujeme  lovné místo č.24,Lobotickou zátoku“, kterou je možné vyměnit za Anínskou zátoku. Tomuto místu se chce vyhnout každý. Za posledních pět ročníků maratonu se na tomto místě ulovila snad jen jedna bodovaná ryba. Z předchozích ročníků víme, že obě místa nebývají moc štědré na úlovky. Nezbývá nám nic jiného, než doufat, že budeme mít štěstí na los a těmto místům se vyhneme.
Losování....

Z pódia se už ozývá zahajovací ceremoniál a losování je na spadnutí. Losovat jdeme jako čtvrtí, Radek mě ještě poplácal po zádech a říká mi: „mysli pozitivně“!!!.Vylezu na pódium, sáhnu po krabičce s losem a čekám co bude. Najednou zaznělo číslo 24. „To snad ne!“. Podívám se na Radka, ten jenom spráskl ruce a oba jsme věděli, že to moc dobře nezačalo.
Do konce losování se máme rozhodnout, jestli chceme místo měnit nebo ne. Rychlá porada, dáváme znovu dohromady informace, které máme. Je to tady, rozhodujeme se pro Lobotický břeh. Nebude to vůbec jednoduché, ale počasí nám snad trošku pomůže. Jdeme si lehnout, ale máme z toho hlavu jako balon :o(.
Přesun na lovná místa....
Je ráno -  za hodinu se můžeme přesouvat na lovná místa a nervozita narůstá. Rychlá snídaně a jde se na to. Pruty, lodě, bivak a hurá na vodu. První montáž dáme asi do vzdálenosti 200m a hloubky 6 metrů, na tvrdé dno pokryté mušlemi. Další prut pokládáme cca na 450 metrech do hloubky 7,5m. V tomto sektoru je dno skoro rovné a z 90% porostlé hustou trávou.
Další dvě montáže pokládáme až do klidové zóny nakonec našeho sektoru. Má to ale malý háček, GPS ukazuje vzdálenost od břehu 850 m. Náš vytyčený sektor je úzký,dlouhý a ještě do zatáčky.
 Co s tím? Úkol zněl jasně, pochytat co nejvíc kaprů. Prostě ty naše kuličky musíme dostat až sem, stůj co stůj. Museli jsme svazovat dvě cívky pletené šňůry na vodě v půli cesty a ještě šňůru kotvit  dvěma kameny na trhačku, protože montáže vedly až za roh.
Dřív jsme tohle viděli jen na DVD, ale zkušenosti jsme s tak extrémní vyvážkou neměli ani jeden. No všechno je jednou poprvé.
Výstřel oznámil začátek závodu.....
Tak, všechny montáže leží ve vodě a my čekáme, co se bude dít. Už proběhlo přivítání i s místním vodníkem troškou slivovice :o).
Druhý den se konečně ozývá Radkův hlásič. Je to ten prut z dálky nastražený na Mad-Max. Netrvá dlouho a sedíme v lodi. Spěcháme za kaprem, co to jen jde. Radek mě pořád popohání, jestli to nejede rychleji. Po cestě ještě několikrát kotvičkujeme šňůru z trávy. Doba  než jsme se dostali k rybě byla nekonečná.
Naštěstí kapr sjel do hloubky a tam poslušně  čekal na nás. Ještě trochu pozlobil naše nervy a Radkovo "milénium" prudkými výpady. Kapr je v podběráku. Jooo!!. První body ze vzdálenosti 850 metrů. To je sen.
Po vrácení na břeh váha ukázala 8,95 kg. Super, ale jeden nestačí!
Je večer, začíná se zatahovat obloha, to nevěstí nic dobrého.
Do toho začal foukat silný vítr, ochladilo se a začalo pršet. Tak tohle nám nepomůže.
Předpověď počasí není vůbec příznivá na další dva dny. Taky se vyplnila do posledního puntíku.
Ať děláme co děláme, záběry nepřichází, nad námi se čerti žení a my nutně potřebujeme body, protože jsme si vědomi, že nám začíná ujíždět vlak. V tom největším větru se ozývá opět Radkův dálkový prut. Super -  na nic nečekáme a spěcháme za rybou, co nám motor dovolí. Scénář se opakuje -  otrhat kvanta trávy a už jsme na šokovce. Radek se opírá do prutu a říká, ryba tam je, chystej podběrák;  naráz na hladinu vytáhl trávu a pod ní na první pohled nebodovaný kapr. Sakra. Kapra zbavujeme háčku a pokládáme znovu montáž. Aspoň nějaký pohyb, uklidňujeme se.
Jdeme spát a doufáme, že noc něco přinese. Přes den jsem mluvil s kamarádkou, co nás sledovala na internetu, a říkala, že ve dvě ráno budeme mít záběr. A opravdu krátce před druhou, se ozve skromné pípnutí mého hlásiče,  je to prut nastražený na Fabulous -  hned jsme na nohách a už jedeme. Když dorazíme na místo, nestačíme se divit – montáž je zamotaná v trávě a Radek musel montáž vytáhnout rukou jenomže na háčku nebyl kapr , ale mrtvá ondatra. Radek jenom vykřikl „ ty prase co jsi to chytl“......
Pro jistotu pokládám montáž trochu jinam.
Do rána se nic neděje, tak znovu hledáme nová místa, nakonec to dopadlo tak,  že všechny pruty vyvážíme skoro na konec sektoru. Je nám jasné, že naše ztráta je veliká, ale pořád máme o co bojovat.
Kolem  šesté hodiny večer se Radkovi roztočila cívka opět u stejného prutu z 850 m. Nevěřím tomu, co vidím. Radek na mě huláká: “vole, nečum a chyť ten prut“, protože na cívce zbylo pár omotů. Po pár vteřinách sedíme v lodi a tlačíme jí i očima, směr zátoka. Opět mraky trávy, kotvička v akci a jsme u ryby. Radek začíná zdolávat, ale ryba je plná sil. Vlasec o něco dře, naráz prut škubne, jsme oba na infarkt, ale Ráďa uklidňuje situaci : „ jen ulítla ta haluz, o kterou to dřelo“. Zdolávání nebere konce, ryba nám otáčí člun, jak malinu. Konečně jsme jí aspoň zahlédli, ještě několikrát sjela do hloubky a je v podběráku. Je to krásný lysec s velkým pupkem. „Takové potřebujeme“, dodal Radek. Na břehu už čekají rozhodčí s nastartovanou váhou, která se tentokrát zastavila na 15,65kg. Radost je veliká, ale pořád to zdaleka nestačí a času málo. Aspoň nás to zase nakoplo.
Je tu poslední noc a moje pruty jsou pořád zakleté. Ještě jednou vše komplet předěláváme a na 2 pruty dáváme bobky o průměru 30 mm a pokládáme je pryč od krmných míst. Konečně přece jen záběr dostávám,  ale kapr nemá centimetry na to , aby byl bodovaný. Ještě tak pětkrát během noci jedeme pro malého kapra. Čas se neúprosně krátí a my bychom potřebovali aspoň jednu pěknou rybu, aby jsme byli hodnoceni v kategorii největší váhový průměr. Je osm  ráno, za hodinu končí závod,sotva pleteme nohama, protože jsme celou noc jezdili pro malé ryby. Klečíme u stojanu s pruty a ještě doufáme v zázrak. V tom se pohne můj svingr na dalekém prutu, kde jsem dal 30mm Beastliness, hlásič se ozve hned v zápětí. „Jedem“, řvu na Radka. Svatý Petr se smiloval. Jen ať je to hezká ryba, to je jediné, co nás může zachránit. Když se dostaneme k rybě, nejsem si jistý, jestli bude bodovaná. Prvotní odpor nebyl nic moc, ale po chvíli kapr ukázal svou sílu. Teď už ho jen bezpečně dostat do podběráku.   Je tam.   Bodovaný je určitě, ale máme pocit, že to stačit nebude. Ještě narychlo pokládám montáž. A honem na břeh. Rozhodčí už zase čekají s váhou a kapr má 8,60kg.
To asi nestačí, potřebujeme víc. Ale už to nezměníme, protože se ozval  výstřel, který ukončil naše týdenní prokletí.
Mlčky balíme věci, a že jich není málo. Vyhlášení je tu a my jen tiše závidíme klukům, kterým se to povedlo. Však si to zaslouží, taky krutě dřeli. No snad příští rok, říkáme si s Radkem.
Naráz zazněly naše jména a název týmu MAXCARP. Napřed nechápeme, ale pak nám došlo, že máme největší váhový průměr na ulovenou rybu - 11.07 kg.  Vůbec jsme to nečekali, že by to mohlo stačit.
Měli jsme z toho obrovskou radost. To málo, co jsme dokázali, je pro nás z tohoto lovného místa hodně!.
Tímto by jsme chtěli poděkovat všem, co nám věřili a podporovali nás. Především děkujeme klukům z Maxcarpu za podporu a za super koule, které nachytají i na „Lobotické straně“.